Week in Kuopio

5 september 2015 - Kuopio, Finland

Hei!

Nu ben ik alweer een week in Finland!

Eigenlijk heb ik me bijna nog geen een dag verveeld! Samen met Eline en een duitse vriendin Christina en haar moeder naar de Ikea geweest, wandelingetjes gemaakt door de mooie natuur hier en een beetje chillen aan het meer en nog veel meer!

Ook vanuit ESN KISA, een organisatie die zowat in elke studentenstad zit in Europa voor buitenlandse studenten, wordt er veel georganiseerd! Dinsdag was er een BBQ met heel veel mensen op een prachtig plekje in het bos aan een van de zovele meren in Finland! Woensdag zijn we met een groep naar het noorderlicht gaan zoeken.. jammer genoeg nog steeds niet gezien! Donderdag was heel erg leuk; in de namiddag een City Orientation waarbij we met een groep op allemaal plekken in de stad spellen konden doen die georganiseerd worden door ouderejaars finse studenten. Was erg hilarisch, met allemaal gekke spelletjes! Daarnaast ben ik er ook echt achter gekomen dat het die Finnen allemaal niet zoveel boeit, een groep jongens ging namelijk naakt allemaal spelletjes doen... Na de City Orientation was er een groot feest bij club Ilona! Erg grappig weer vooral die finse studenten, super dronken en ze dansten erg wild!

Gisteravond had ESN KISA een avond georganiseerd waarmee je andere exchange studenten kunt leren kennen. Allemaal grappige spelletjes enzo

Vandaag ga ik naar een picknick in de stad als het weer een beetje goed is! Dat is wel erg opmerkelijk, ik heb zowat alleen nog maar zon gehad hier. Wel beter want nu schijnt de zon nog best veel haha!

Naast alle leuke activiteiten ben ik hier natuurlijk om te studeren! Deze week was elke ochtend en middag een Orientation programme! Met allemaal (beetje saaie) colleges over Finland en praktische zaken. Gister heb ik mijn coördinator ontmoet van het Institute of Biomedicine. In Nederland had ik al vakken uitgekozen die ik wil volgen maar nu blijkt dat ik in oktober en november vaak op een dag op dezelfde tijdstippen 3 verschillende vakken heb. Ze hebben hier namelijk geen normale perioden o.i.d. maar een vak begint gewoon ooit en eindigt weer maar alles loopt ook door elkaar heen. Ik kan evt ook een internship anders gaan doen dus even kijken wat leuk en handig is! Ik wil natuurlijk wel vakken volgen maar ik wil ook kunnen genieten van mijn tijd hier. 

Wat ook erg chill is, je kan op de universiteit eigenlijk een hele maaltijd eten voor maar 2,15 als student! Je kunt dan kiezen tussen 3 verschillende maaltijden en daarnaast ook nog een heel bord volscheppen met salade en vers gemaakt brood! Probeer nu dus beetje ritme om te draaien en smiddags warm te eten en savonds iets van brood! Daarnaast ben ik gisteren met Eline gaan kijken bij de Alko, Dit is de enige winkel die alcohol mag verkopen met een percentage boven de 4,8% geloof ik. Nou een fles wijn is minimaal 7 euro en een fles passoa was 18 euro dus erg duur allemaal. Tot nu toe kopen we gewoon bij de supermarkt telkens bier voor 0,85 per blikje. Er zit hier op blikjes bier wel 0,15 cent statiegeld dus dit valt wel mee qua prijs!

Foto's is voor mij het makkelijkst om te plaatsen op Facebook dus houd daarvoor mijn Facebook in de gaten!

Nou, tot snel weer!

Liefsss 

1 Reactie

  1. Rosemarie:
    5 september 2015
    He nichtje. Leuk om te lezen. Super goed idee deze reisblog.
    Heel veel plezier en ik stuur wel een flesje wijn :)

    xxx van ons allemaal